Contempuls zkrátka nebyl (nikdy) jen zábavou, ale spíš plaformou, která nabízí možnost poprat se s hudbou, jak ji současní skladatelé chápou. V takovém podniku není úspěchem pobavení posluchačů, ale neústupnost, se kterou se zkouší nové cesty.
Jan Starý, Full Moon: Contempuls: Divoké cembalo a klidné bicí, 21. listopadu 2019
Contempuls dokázal, že dramaturgie je jeho silnou stránkou, že v dobře vystavěném programu se jednotlivé skladby navzájem mohou podpořit… V tom je dle mého jedna z úloh současného hudebního umění: zkoumat možnosti hudby jako komunikace, přemýšlet, jak různými způsoby posloucháme (abych parafrázoval z programového textu Alexe Minceka). Contempuls toto dělá soustavně a doufejme, že v budoucnosti se opět vrátí k vícedennímu formátu.
Matěj Kratochvíl, Harmonie: Contempuls Night: Umění dramaturgie se zvuky starými i novými, 20. listopadu 2018
…do citovaného Adornova „rámce současné hudby“ zcela jinak zapadá Contempuls Night, kde se potkávaly tradiční nástroje s elektronikou, zrození tónů s jejich přetvářením a kombinatorickým (…) i intuitivním spojováním. Hledání nových podob zvuku v nástrojových rámcích, které v případě rozhovoru cembala s elektronickými proměnami tónů pod rukama Mahana Esfahaního mělo až kosmické vibrační podoby (světová premiéra skladby Miroslava Srnky Triggering), zjevně naplňovalo to, co Adorno nazýval Hudbou (…) Hudba tvořená na okraji, která je ve skutečnosti centrem dění, místem experimentálního „primárního výzkumu“, jak o tom často hovoří Miroslav Srnka, vyžaduje specifickou otevřenost, a to k poslechu i k jejímu vytváření. Ke slyšení je tu (zvuková, sluchová, emocionální) budoucnost, ale proto, abychom jí slyšeli, musí nejprve tato hudba vzniknout. A to, jak se shodli diskutující tvůrci před koncertem, vyžaduje peníze: osvícené veřejné či soukromé dárce…
Petr Fischer, Český rozhlas Vltava: U2 a Contempuls: dva proudy jedné Hudby, 20. listopadu 2018
...koncerty byly výborné, oba dva, řekl bych, že i debata byla zajímavá a hojně navštívená (…) dramaturgie byla velice dobře zvolená, vycházela z toho, co bylo původně v plánu pro festival, pokud by byl větší, a řekl bych, že dramaturg Josef Třeštík do těch koncertů zkoncentroval, co pokládal za nejlepší a nejdůležitější... to, že byl rozsah nahrazen kvalitou nebylo jen takové klišé, které se často používá, ale byla to pravda. Byly to dva krásné intenzivní koncerty, ve kterých si mohl člověk strašně intenzivně hudbu užít a nějakým způsobem si porovnat různé přístupy k nástrojům…
Dita Hradecká, Boris Klepal, Český rozhlas Vltava, pořad Reflexe: O festivalech soudobé hudby, 19. listopadu 2018
Contempuls je tak celkom určite projektom v našich končinách veľmi záslužným a potrebným. Prevedenia súčasnej hudby na tak vysokej úrovni a z istého uhlu pohľadu odvážna dramaturgia sú totiž ešte stále vzácnymi atribútmi.
Lucia Maloveská, KlasikaPlus.cz: Odvážný a kvalitní Contempuls s Mahanem Esfahanim a Yarn/Wire, 19. listopadu 2018
Contempuls tentokrát, patrně víc než předtím, doslova bojoval o své finanční zajištění - a ta vlna solidarity, která se kvůli tomu vzedmula, znamená pro festival jednu ze zásadních jistot o správnosti jeho směřování, o nemalém počtu posluchačů, které podnětná dramaturgie každoročně oslovuje.
Jaromír Havlík, Harmonie, prosinec 2014
Contempuls má vedle koncertního cyklu Krása dneška (...) co do uvádění nové hudby v Praze výsadní postavení.
Frank Kuznik, Hospodářské noviny, 21. listopadu 2014
Jako i v předchozích pěti ročnících byl i letošní Contempuls dramaturgicky nápaditý, v řadě konkrétních případů přímo objevný. Přinesl do Prahy skladby zcela nové nebo u nás doposud neprovedené a to vesměs v podání špičkových interpretů, především zahraničních.
Jaromír Havlík, Harmonie, prosinec 2013
Festival Contempuls si za pět let existence získal pevnou pozici v českém kulturním kalendáři.
Pavel Klusák, Lidové noviny, 5. listopadu 2012