Trio Accanto (CH/DE/UK)
La Fabrika - Slévárna /Studio 2/
---
Marcus Weiss - saxofony
Nicolas Hodges - klavír
Christian Dierstein - bicí
František Chaloupka: nová skladba na objednávku festivalu
Prague Modern (CZ)
La Fabrika - Slévárna /Studio 2/
---
Anne Bennent - hlas
Marián Lejava - dirigent
Michael Jarrell: Kassandra
Ansámbl Prague Modern se vrací k úspěšné produkci „mluvené opery“ švýcarského skladatele Michaela Jarrella. Přibližně hodinová skladba se opírá o reinterpretaci antické látky z pera německé spisovatelky Christy Wolf. Hudba svou dramatičností a zvukovou mnohovrstevnatostí zcela odpovídá expresi literární předlohy, ačkoli vše se odehrává již jen v Kasandřiných vzpomínkách…
Slowind (Slovinsko)
La Fabrika /Studio 1/
---
Aleš Kacjan - flétna
Matej Šarc - hoboj
Jurij Jenko - klarinet
Metod Tomac - lesní roh
Paolo Calligaris - fagot
Salvatore Sciarrino: Il silenzio degli oracoli
Tomasz Sikorski / Martin Smolka: Zerstreutes Hinausschauen
Nina Šenk: Augenblicke
Volker Staub: Perseiden
Ondřej Štochl: nová skladba na objednávku festivalu
Dechové kvinteto Slowind je tvořeno členy Slovinské filharmonie, těžiště jeho aktivit však spočívá v interpretaci nové hudby. Slowind je často zván na významné festivaly současné hudby, je také pořadatelem vlastního festivalu v domovské Lublani, v jehož rámci uvádí málo hrané komorní skladby s dominující rolí dechových nástrojů. Průzkum nových možností klasických dechů je tím, oč jde členům kvinteta především.
Arditti String Quartet (UK)
La Fabrika /Studio 1/
---
Irvine Arditti - housle
Ashot Sarkissjan - housle
Ralf Ehlers - viola
Lucas Fels - violoncello
Iannis Xenakis: Tetras
Witold Lutoslawski: Smyčcový kvartet
Rebecca Saunders: Fletch
Wolfgang Rihm: Smyčcový kvartet č. 13
Arditti Quartet se vrací do Prahy! Soustavné mapování nové kvartetní literatury patří k dlouhodobým dramaturgickým cílům festivalu Contempuls, opakované pozvání fenomenálního kvarteta je tak logickým krokem. Pražské zastavení je součástí série koncertů, jimiž si Arditti Quartet připomíná čtyřicet let své existence. Na programu jsou skladby autorů, které členové kvarteta považují za zásadní pro svou práci a s nimiž úzce spolupracovali. Nepřekvapí, že se jedná o samé legendy.
David Danel, Jan Trojan
DOX - Centrum současného umění
---
David Danel - housle
Jan Trojan - zvuková projekce
Luigi Nono: La lontananza nostalgica utopica futura
(Místo konání: DOX - Centrum současného umění, Poupětova 1, Praha 7)
Rozsáhlá skladba proslulého italského skladatele Luigiho Nona pro sólové housle a osmikanálovou elektronickou zvukovou projekci spadá do autorova pozdního, nejosobitějšího a poněkud mystického období. Elektronická část kompozice je pro každé provedení citlivě přizpůsobována, je „interpretována“ na míru daného prostoru. Stejně tak sólista nesetrvává na jednom místě, ale vydává se na pouť Nonovým labyrintem. Neobvyklá architektura centra DOX přispěje k vyznění této pozoruhodné skladby.
Pro účastníky festivalu zůstává DOX mimořádně otevřený i po běžné zavírací době, aby jim umožnil shlédnout rozsáhlý výstavní projekt „Laughing Windows“, speciální třípatrovou expozici sochaře, malíře, fotografa, spisovatele, performera a také hudebníka Volkera Märze. Komentovaná prohlídka v českém jazyce pod vedením lektora Centra současného umění DOX začíná v 18:30 hod a vstupné stojí 60 Kč.
Magnus Andersson (SWE)
La Fabrika /Studio 1/
---
Magnus Andersson - kytara
Tristan Murail: Tellur
Brian Ferneyhough: Kurze Schatten II
Bent Sörensen: Shadow Siciliano, Angelus Waltz
Stefano Scodanibbio: Dos Abismos
Christopher Anthin: Playmaster
Ensemble Linea (F)
La Fabrika /Studio 1/
---
Keiko Murakami, flétna
Andrea Nagy, klarinet
Reto Staub, klavír
Marco Fusi, housle
Jessica Rona, viola
Aurélien Ferrette, violoncello
Jean-Philippe Wurtz - dirigent
Gérard Grisey: Vortex temporum
I letos se festival Contempuls vrací ke svému osvědčenému formátu „jeden koncert – jedna skladba“, kdy je naším cílem představovat přelomové skladby posledních dekád. Štrasburský ansámbl Linea vystoupí s vrcholným dílem Gérarda Griseye, skladatele, který definoval spektralistický styl a zároveň jej dokázal dalece překročit. Griseyův sextet Vortex temporum je skladba, jejíž přímý vliv lze vystopovat v desítkách prací jiných autorů. Tento fakt však nijak neubírá na síle originálu.